マツダは28年ぶりにエンブレムを刷新し、現行の立体的なデザインから、よりシンプルで平面的なデザインへと変更する予定です。新しいエンブレムは、従来の「M」をモチーフにしたデザインを維持しつつ、モノクロで2次元的なフラットデザインを採用しています。
この変更の主な目的は、デジタル環境での視認性向上と、より洗練されたブランドイメージの確立です。特に、デジタルディスプレイやインフォテインメントシステム上での表示に適したデザインとなっています。
新エンブレムの設計者に関する具体的な情報は公開されていません。しかし、マツダは2025年にビジュアルアイデンティティのアップデートを計画しており、新エンブレムの導入もその一環と考えられます。
このエンブレム刷新により、マツダは従来の「Zoom-Zoom」というキャッチフレーズから脱却し、より成熟した洗練されたブランドイメージを強調することを目指しています。
Mazda will be revamping its emblem for the first time in 28 years, changing the current three-dimensional design to a simpler, flatter design. The new emblem will adopt a monochrome, two-dimensional flat design while maintaining the traditional "M" motif.
The main purpose of this change is to improve visibility in digital environments and establish a more sophisticated brand image. In particular, the design is suitable for display on digital displays and infotainment systems.
No specific information about the designer of the new emblem has been released. However, Mazda is planning to update its visual identity in 2025, and the introduction of the new emblem is thought to be part of that.
With this emblem revamp, Mazda aims to break away from its traditional "Zoom-Zoom" catchphrase and emphasize a more mature and sophisticated brand image.
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